
Cases
Talentroo
Geschikte kandidaten voor een veeleisende vacature
Talentroo is een wervingsbureau dat diensten aanbiedt op het gebied van talent search, headhunting, mass recruitment en recruitment process outsourcing (RPO). Ze richten zich in het bijzonder op de Europese professionele markt. Sinds 2019 hebben ze met succes meer dan 12.000 mensen geplaatst bij bedrijven wereldwijd.
Zij waren namens een van hun klanten op zoek naar meerdere geschikte kandidaten voor een baan als Nederlandse online spelhost in Madrid.
Het blijkt een rol met een behoorlijk grote eisenlijst, waarbij de voornaamste drempel is dat je voor het werk op korte termijn moet verhuizen naar Spanje. Daarnaast waren ideale kandidaten jong, enthousiast, niet bang om voor de camera te staan en konden ze goed presenteren en interacteren.
Reden genoeg om hulp in te schakelen bij het promoten van deze vacature met een staaltje puntige online marketing.
> Planvorming
> Tracking
> Dashboarding
> Social media advertising
> Leadgeneratie
Aanpak
De bestaande Engelse website is overgenomen en op een .nl domein opnieuw gebouwd met geoptimaliseerde Nederlandse content.
Zo hebben we een kleine website op maat opgezet, die bezoekers naar de juiste informatie leidt, volledig ingericht aan de hand van best practices voor conversie.
Daarnaast hebben we videomateriaal geproduceerd dat de functie en de bijbehorende voordelen in beeld bracht. Dit kwam terug in zowel de advertenties als op de website zelf.
Om ervoor te zorgen dat onze boodschap bij de juiste doelgroep terecht kwam, hebben we Facebook Ads en TikTok Ads ingezet.
Op de website en in het sollicitatieproces hebben we de meetbaarheid ingericht met de pixels van TikTok en Facebook, Google Analytics tracking en - met een omweg - de tool Typeform. Je moet immers wel weten of je aanpak werkt of niet.
Analyse en resultaten
Bij zowel de video als de landingspagina’s hebben we ons gericht op het overbrengen van de sfeer van de job en het benadrukken van de leuke aspecten van werken in het buitenland.
We hebben ons hierbij gericht op jongeren die op zoek waren naar avontuur. Een geliefde doelgroep was studenten. Die denken nogal eens aan een tussenjaar, schuwen het sociale niet en zijn bovengemiddeld bereid om te verhuizen naar het buitenland voor iets unieks.
Via Typeform hebben we een interactief proces gemaakt dat een sollicitant doorloopt. Hiermee werd de sollicitant gekwalificeerd voordat ze verder konden in het proces. Voldeden ze aan alle eisen, dan kon de recruiter bij Talentroo een vervolggesprek initiëren.
Het werken met TikTok Ads was een nieuwe ervaring voor ons, maar het bleek een geweldige manier te zijn om precies de goede doelgroep aan te spreken.
We hebben hierbij geleerd hoe we de unieke kenmerken van dit platform konden benutten en pasten ons erop aan om het meeste uit TikTok Ads te halen.
Dankzij onze aanpak hebben we een groot aantal sollicitaties weten te genereren voor Talentroo's online game host rol en hebben we meerdere kandidaten weten te vinden voor de vacature.
We zijn erg blij om bij te hebben gedragen aan dit project en kijken uit naar nieuwe uitdagingen in de toekomst. Heb jij ook een project waarbij je de juiste sollicitanten wilt bereiken? Laten we dan eens bespreken hoe we jou kunnen helpen.